برگزاری کارگاه توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد برای شرکت موثرتر در کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی

موزه صلح تهران،  کارگاه آماده‌سازی سمن‌های ایرانی برای شرکت در بیست‌و‌هفتمین کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی را با هدف توانمندسازی سمن‌های ایرانی شرکت‌کننده در کنفرانس در روز‌های 25 و 26 اَمرداد ماه برگزار کرد.

TPM 025

مباحثی چون کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی، کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در این کارگاه با حضور نمایندگان هفت سازمان مرتبط از شهرهای گوناگون کشور بررسی شد.

روز اول کارگاه با معرفی برنامه و آشنایی شرکت کنندگان با یکدیگر آغاز شد. در ادامه مباحثی چون تاریخچه کاربرد سلاح‌های شیمیایی در جهان و ایران، کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی و مرجع ملی آن مستقر در وزارت امور خارجه و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) بررسی شد. این روز با دریافت پیشنهادات، سوالات و انتقادات خاتمه یافت.

در روز دوم کارگاه، به پیامدهای کاربرد استفاده از سلاح‌های شیمیایی بر سلامت انسان، جوامع و محیط زیست پرداخته شد. هم‌چنین در خصوص کنفرانس کشور‌های عضو کنوانسیون منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی و کنفرانس بازنگری، ائتلاف سمن‌های عضو کنوانسیون، تهیه بیانیه سمن‌ها برای مجمع عمومی کنفرانس و آداب شرکت در کنفرانس گفتگو شد.

کارگاه با پرسش و پاسخ شرکت کنندگان و اهدای گواهی پایان یافت.

 

 

broshor2

broshor1

broshor4

broshor3