اکران مستند «هجده درصد» در موزه صلح تهران

18-darsadمستند «هجده درصد» به کارگردانی مصطفی شبان، از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که بهبود جسمی یک جانباز شیمیایی را روایت میکند. «هجده درصد» روزدوشنبه، سوم دی ماه از ساعت 15:30 تا 17:30 با حضور کارگردان این مستند، در موزه صلح تهران به نمایش درخواهد آمد.
در خلاصه موضوع مستند «هجده درصد» آمده است: چهاردهم فروردین سال ١٣۶٧ یک فروند هواپیمای ایرانی حامل ۵ مجروح شیمیایی ایرانی وارد فرودگاه ژاپن شد تا آن‌ها در این کشور تحت درمان قرار گیرند. در جمع این جانبازان«علی جلالی»حال جسمانی وخیم‌تری نسبت به سایرین داشت. او صد روز تحت درمان پزشکی قرار گرفت اما سرانجام دکتر ژاپنی با ناامیدی او را به ایران بازگرداند تا آخرین روزهای زندگی‌اش را در کنار خانواده خود بگذراند. حال پس از گذشت ١٧ سال یک تماس تلفنی دکتر ژاپنی را به حیرت وا می‌دارد.

مستند «هجده درصد» به کارگردانی مصطفی شبان، از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که بهبود جسمی یک جانباز شیمیایی را روایت میکند. «هجده درصد» روزدوشنبه، سوم دی ماه از ساعت 15:30 تا 17:30 با حضور کارگردان این مستند، در موزه صلح تهران به نمایش درخواهد آمد.

 


در خلاصه موضوع مستند «هجده درصد» آمده است: چهاردهم فروردین سال ١٣۶٧ یک فروند هواپیمای ایرانی حامل ۵ مجروح شیمیایی ایرانی وارد فرودگاه ژاپن شد تا آن‌ها در این کشور تحت درمان قرار گیرند. در جمع این جانبازان«علی جلالی»حال جسمانی وخیم‌تری نسبت به سایرین داشت. او صد روز تحت درمان پزشکی قرار گرفت اما سرانجام دکتر ژاپنی با ناامیدی او را به ایران بازگرداند تا آخرین روزهای زندگی‌اش را در کنار خانواده خود بگذراند. حال پس از گذشت ١٧ سال یک تماس تلفنی دکتر ژاپنی را به حیرت وا می‌دارد.


به گفته مصطفی شبان، تعدد شخصیت‌های فیلم، تصاویر و عکس‌های آرشیوی و همچنین نیاز به هماهنگی‌های بسیار، وقت و انرژی بسیاری از عوامل فیلم گرفته و به همین دلیل ساخت فیلم دو سال و نیم زمان برده است.


«هجده درصد» یکی از مستندهای نیمه‌بلند متقاضی حضور در دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت است.

حضور در این برنامه برای عموم آزاد است.

18-darsad

 

broshor2

broshor1

broshor4

broshor3