بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از موزه صلح

shoraاعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، روز دوشنبه 18 آبان 1396 از موزه صلح تهران بازدید کردند و در این بازدید دو ساعته با پیامدهای جنگ به ویژه ابعاد به کارگیری سلاح‌های شیمیایی علیه ایران در جنگ تحمیلی و هم‌چنین فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی موزه صلح تهران در راستای ترویج فرهنگ صلح آشنا شدند.

 

 

 

اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، روز دوشنبه 18 آبان 1396 از موزه صلح تهران بازدید کردند و در این بازدید دو ساعته با پیامدهای جنگ به ویژه ابعاد به کارگیری سلاح‌های شیمیایی علیه ایران در جنگ تحمیلی و هم‌چنین فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی موزه صلح تهران در راستای ترویج فرهنگ صلح آشنا شدند.

 

این نمایندگان با حضور رئیس کمیسیون، دکتر محمدجواد حق‎‌شناس، ابتدا با روایت جانبازان داوطلب، موزه را بازدید کردند. سپس در جلسه‌ای با ارائه توضیحات تکمیلی، با دستاوردها و فعالیت‌هاي داخلي و بين المللي موزه آشنا شده و در خصوص ظرفيت هاي همكاري شورا و موزه به گفت‌وگو پرداختند. در این جلسه توضیح داده شد که بحث کاربرد سلاح‌های شیمیایی علیه ایران، نقش ایثارگران و مفهوم صلح همه مفاهیمی هستند که در موزه با اقشار مختلف مردم و جوانان در مورد آن‌ها صحبت می‌شود. هم‌چنین تاکید شد که سیستم موزه مردمی است و همین باعث محبوبیت داخلی و بین‌المللی آن شده است و انتظار می‌رود در دوره جدید شورا، نه تنها از این ظرفیت بیش‌تر استفاده شود، بلکه گسترش و بهبود هم پیدا کند. زیرا موزه توانسته بین اقشار مختلف مخاطبانش اعتمادسازی کند و همه گروه‌های اجتماعی آن را قبول دارند.

shora1

در ادامه جلسه، دکتر حق‌شناس نیز توضیح دادند که شورای شهر فعلی، بین شوراهای پنج‌گانه پیشین تهران، رکورددار حضور جامعه ایثارگری است و زبان آن با زبان موزه مشترک است. ایشان هم‌چنین اشاره کردند یکی از ظلم‌هایی که به مردم ما رفته، برچسب جنگ‌طلبی است. در بخش دین، چهره رحمانی پیامبر (ص) هیچ‌وقت آن‌گونه که شایسته بوده نشان داده نشده است. در بخش مذهب هم همواره بر جنبه قدرتمندی و جنگندگی امام علی (ع) بیش‌‌تر تاکید شده تا مفاهیمی چون انسان‌دوستی، حمایت از ضعفا و اقلیت‌ها در سیره ایشان. همین ظلم به انقلاب اسلامی هم شده که هم به دلیل تلاش دشمنان بوده و هم به دلیل غفلت ما.

 

ایشان هم‌‎چنین تاکید کردند که موزه صلح تهران، سرمایه ملی است، و نه فقط سرمایه تهران. گرچه داستان آن تلخ است، اما بازدیدکننده در موقع خروج، تفکری را با خود به بیرون می‌برد که حالش را خوب می‌کند. بنابراین باید کمک کرد این موزه بیش‌تر دیده شود و بیش‌تر کار کند.هم‌چنین باید روی آموزش نسل‌های بعد تاکید کرد تا نسل‌های مدرسه‌ای و دانشگاهی ارتباط خود را با جامعه ایثارگری دوباره پیدا کنند.


در این جلسه هم‌چنین در خصوص زمینه‌های مشترک همکاری شورا و موزه در آینده نیز صحبت شد.

shora2

broshor2

broshor1

broshor4

broshor3