میانمار نیز به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی پیوست

Myanmarبا پذیرش کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی توسط دولت میانمار در روز هشتم ژوئیه 2015 (17 تیرماه 94) و اجرایی شدن این معاهده در این کشور پس از یک ماه، میانمار رسماً به عنوان یکصد و نود و یکمین عضو این معاهده بین المللی معرفی شد. به نقل از سایت سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، به این ترتیب در حال حاضر تنها پنج کشور دنیا هنوز به این کنوانسیون ملحق نشده اند.

 

 

Myanmarبا پذیرش کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی توسط دولت میانمار در روز هشتم ژوئیه 2015 (17 تیرماه 94) و اجرایی شدن این معاهده در این کشور پس از یک ماه، میانمار رسماً به عنوان یکصد و نود و یکمین عضو این معاهده بین المللی معرفی شد. به نقل از سایت سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، به این ترتیب در حال حاضر تنها پنج کشور دنیا هنوز به این کنوانسیون ملحق نشده اند که عبارتند از: کره شمالی، سودان جنوبی، مصر، آنگولا و اسرائیل 

کنوانسیون بین‌المللی منع جنگ‌افزارهای شیمیایی (به انگلیسی: Chemical Weapons Convention) مهم‌ترین معاهده بین‌المللی منع تولید، انباشت و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و جنگ‌افزارهای شیمیایی است که در تاریخ ۱۳ ژانویه ۱۹۹۳ میلادی در پاریس و نیویورک به امضای نمایندگان کشورهای مختلف دنیا رسید و در ۲۹ آوریل ۱۹۹۷ میلادی، لازم‌الاجرا شد. 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد این خبر به لینک زیر مراجعه نمایید:

http://www.opcw.org/news/article/myanmar-joins-chemical-weapons-convention/

 
عکس از وب سایت OPCW

broshor2

broshor1

broshor4

broshor3