"عروسک‌های خاموش" در موزه صلح تهران

Sang-Kaghaz-Gheychiنمایشگاه "عروسک‌های خاموش" روز دوشنبه 4 خرداد 1394، در راستای برنامه‌های هنر برای صلح موزه صلح تهران، توسط گروه فرهنگی-مردمی "سنگ، کاغذ، قیچی" و با شعار " دنیا لبخندت را کم دارد" در محل این موزه افتتاح شد. در این مراسم علاوه بر گروهی از اعضا و داوطلبان موزه صلح تهران، برخی از فعالان عرصه فرهنگ و کودک همچون مصطفی رحماندوست، سهیل کریمی و رضا احسان دوست نیز حضور داشتند.
کمپین عروسک های خاموش، از زمان جنگ پنجاه روزه غزه در سال 1393 آغاز شد و از عموم مردم خواسته شده بود به یاد کودکان کشته شده و قربانی جنگ، عروسک بسازند و این گروه، حدود 300 عروسک پارچه‌ای دست ساز از سراسر کشور دریافت کرد. این کمپین به یاد کودکان قربانی تمام جنگ‌ها ادامه یافته و اکنون این عروسک‌ها سفیران صلح هستند تا به‌صورت نمادین پیام صلح دوستی را به نمایندگی از کودکان قربانی جنگ به گوش جهانیان برسانند. این گروه قصد دارند بخشی از این عروسک ها را به کمپ های پناهندگان سوری بفرستند و به کودکان جنگ زده اهدا کنند.
نمایشگاه عروسک های خاموش تا روز دوشنبه 11 خرداد 1394 در موزه صلح تهران برپا و آماده بازدید علاقمندان خواهد بود. برای دیدن عکس‌های این برنامه اینجا را کلیک کنید.

broshor2

broshor1

broshor4

broshor3